Spresnila, že vlastné karosárske diely si začal VW Slovakia lisovať
presne pred desiatimi rokmi. Bratislava vtedy dostala jeden z
najsilnejších lisov v koncerne. Doteraz vykonal hlavný lis viac ako 22
miliónov zdvihov, pomocou ktorých sa podarilo vylisovať 40 miliónov
dielov. O prevádzku lisovne sa stará už celé desaťročie približne stovka
vysoko kvalifikovaných zamestnancov.
Priblížila, že bratislavská lisovňa sa aktuálne rozprestiera na ploche
viac ako 28.000 štvorcových metrov (m2). V súvislosti s novými projektmi
prebieha jej rozširovanie o nové logistické plochy s dodatočnou
rozlohou 21.000 m2.
Zdôraznila, že investícia do otvorenia lisovne dosiahla v roku 2013
približne 90 miliónov eur. Peniaze smerovali do výstavby haly a
najmodernejších lisovacích technológií. Dnes sa tam lisuje pomocou 64
lisovacích nástrojov 104 dielov pre modely VW Touareg, Audi Q7, Audi Q8,
Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé a nové generácie modelov
Volkswagen Passat a Škoda Superb. Ide o podstatnú časť karosárskych
dielov, najmä vonkajšie povrchové diely, ako strechy, bočné diely,
predné a zadné kapoty, blatníky, dvere, ako aj tzv. štruktúrové diely.
Pri lisovaní sa v závode podľa hovorkyne používajú na jednej linke
oceľové aj hliníkové plechy. Odpad, ktorý vzniká pri lisovaní, sa
dôkladne triedi priamo na výrobnej linke. Tento odpad sa v dodávateľskom
podniku znova spracuje, takže sa môže opätovne vrátiť do výrobného
procesu v pôvodnej kvalite. Používanie sekundárneho hliníka ušetrí až 95
% energie v porovnaní s výrobou primárneho hliníka. V lisovni sú
nasadené aj ďalšie ekologické opatrenia, ktoré znižujú energetickú
náročnosť výroby a šetria prírodné zdroje.
VW Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 7 miliónov
vozidiel. Je pilierom slovenského exportu a zároveň jedným z najväčších
súkromných zamestnávateľov v krajine. Volkswagen Slovakia je spolu so
svojimi zamestnancami jedným z najväčších prispievateľov do verejných
rozpočtov. Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už
vyše 5 miliárd eur.